Bonus?

Varför får man bonus av att använda tjänsten? När får man bonus?

Vi vill i all enkelhet belöna våra användare och uppmuntra dem att göra hanteringen av den egna ekonomin lättare. Vi betalar 0,3 % bonus på varje fakturas totalbelopp samt för rekommendationer och andra funktioner i tjänsten. Observera att den maximala bonusen för en enskild faktura är 10 euro. Fakturor som betalas via Taloustili intjänar inte bonus.

Vilket är det lägsta bonusuttaget?

Det lägsta uttagsbeloppet är 10 euro.

Vilket värde har bonuspoängen i euro?

Hundra (100) bonuspoäng motsvarar en (1,00) euro.

Vad kan bonusen användas till och hur kan den tas ut?

Du kan lyfta bonusen till ditt eget bankkonto från mobilappen eller webbportalen. Överföringen av bonusen tar vanligtvis 2‒6 arbetsdagar.

Vid registreringen nämns en bonuskod, vad innebär det?

Varje användare har en personlig bonuskod. Genom att dela din personliga rekommensationskod till andra betalar vi dig en bonus på 5 euro för varje ny användare som registrerar sig via din rekommendation. För var tionde rekommendation ger vi dig en tilläggsbonus på 10 euro. Efter 10 lyckade rekommendationer har du redan tjänat in 60 euro.

Jag gjorde ett webbköp, men mitt konto uppvisar ingen bonus. Hur får jag bonusen?

Om bonusen inte registreras på ditt konto inom en arbetsdag, ber vi dig vänligen kontakta vår kundservice. Kom ihåg att logga in på Mobify när du gör webbköp. Du kan bläddra bland onlinebutiker här.

Det kan finnas många skäl som påverkar registreringen av webbköp, och vi anger här skäl till att bonusen inte har registrerats:

  1. Du förflyttade dig inte till onlinebutiken via oss innan du bekräftade din beställning.
  2. Alla onlinebutiker betalar inte bonus om du vid din beställning har använt dig av en rabattkod eller annan förmån.
  3. Du har först klickat på en annan kanals länk för att förflytta dig till onlinebutiken. Onlinebutikernas cookies är vanligtvis aktiva i ungefär 24 timmar, så om du har förflyttat dig till onlinebutikens sidor via en annan aktörs länk, har deras cookie varit aktiverad.
  4. Beställningen eller bokningen har avbrutits eller returnerats.

Om din bonus av någon anledning inte har registrerats ska du alltid kontakta vår kundtjänst, så gör vi vårt bästa för att spåra ditt köp i efterhand.

Jag har bonus på mitt konto, men lyckas inte överföra dem till mitt bankkonto. Vad gör jag?

Observera att det lägsta uttagsbeloppet för bonusen är 10 € (1000 poäng). Bonus från webbköp eller kampanjer krediteras ditt konto först som låsta. Bonusen frigörs till dig när onlinebutiken har betalat bonusen till oss. Om du till exempel har avbokat eller returnerat din beställning kommer även din bonus att annulleras.

Om du vet att detta inte är anledningen kan du kontakta vår kundtjänst (asiakaspalvelu@mobify.fi), så utreder vi varför överföringen inte lyckas.

Hittade inte svaret du letade efter?

Kontakta vår kundtjänst via e-post till asiakaspalvelu@mobify.fi. Alternativt kan du klicka på chattsymbolen till höger på sidan eller använda kontaktformuläret.