Fakturor och betalning

Hur får jag min faktura överförd till tjänsten?

Det finns flera sätt att koncentrera dina fakturor, med vilka vi säkerställer att du får alla dina fakturor överförda till vår tjänst:

  1. Du kan ge ditt godkännande till koncentreringen av dina fakturor. I detta fall dirigeras fakturor som skickas genom samtliga Mobify-partner automatiskt till tjänsten. Det spelar alltså ingen roll om du tidigare har fått fakturorna via e-post, som e-faktura eller brevfaktura.
  2. Om det fakturerande företaget ännu inte tillhör vårt partnernätverk kan du använda dig av en personlig faktureringsadress som du hittar i din egen profil (ditt Mobify-användarnamn: xx@laskuni.fi eller din nätfakturaadress). Du kan meddela företagen faktureringsadressen, varvid fakturorna omdirigeras till tjänsten som öppna fakturor. Du meddelas när fakturan anländer till tjänsten.
  3. Brevfakturor kan läggas till tjänsten med hjälp av mobilapplikationens kamera och streckkodsläsare.
Vad betyder personlig faktureringsadress?

När du registrerar dig skapar vår tjänst automatiskt en personlig faktureringsadress för dig, som också fungerar som ditt användarnamn. Med hjälp av den beställer du fakturor och dokument till tjänsten. Ditt Mobify-användarnamn och nätfakturaadressen som skapats för dig fungerar som faktureringsadresser. Med hjälp av dem dirigerar företagen sin information till rätt person. Du hittar faktureringsadresserna i din egen profil.

Vad avses med fullmakt för dirigering av fakturor?

Mobify samarbetar med finländska nätfaktureringsoperatörer. Dirigeringen av fakturor baseras på den identifieringsinformation som tillhandahålls av kunden, och som används för att dirigera fakturor från fakturaflödet till Mobify. Genom att godkänna dirigeringen av fakturor tillåter du denna åtgärd.  Fullmakten omfattar hela partnernätverket och enskilda fakturerare kan inte väljas. Förutom fakturor kan tjänsten också ta emot andra dokument, såsom t.ex. handlingar eller lönekvitton.

Vilka företags fakturor kan jag ta emot i Mobify?

Vilket som helst finländskt företags fakturor. Fakturor från alla företag kan tas emot eller läggas till i Mobify på ovannämnda sätt (se hur får jag min faktura överförd till Mobify.)

Fullmakten omfattar mer än åttiotusen finländska företag. Fullmakten har uppgjorts i samarbete med nätfakturaoperatörer, varför vi inte kan namnge enskilda företag. Vi arbetar kontinuerligt för att öka omfattningen av vår fullmakt.

Hur betalar jag min faktura i tjänsten?

I Mobify betalas fakturor enkelt genom att bekräfta betalningarna med din angivna PIN-kod. Betalningarna görs via ditt bankkonto med hjälp av PSD2-gränssnitt.

Vad innebär PSD2-betalning?

Med det nya betaltjänstedirektivet (PSD2) kan konsumenter också betala tjänster som inte är bankbundna från sitt eget bankkonto. Vi har implementerat betalningslösningen i samarbete med Norwegian Neonomics AS.

Hittade inte svaret du letade efter?

Kontakta vår kundtjänst via e-post till asiakaspalvelu@mobify.fi. Alternativt kan du klicka på chattsymbolen till höger på sidan eller använda kontaktformuläret.