Mobify suljetaan 2026 aikana – ennakkoilmoitus

Mobify-palvelun toiminta tullaan lopettamaan vuoden 2026 aikana – mitä käyttäjien tulee tietää

Mobify-palvelun elinkaari on tullut päätökseensä. Vuosien ajan Mobify tarjosi käyttäjilleen ratkaisuja oman talouden hallintaan ja erityisesti laskujen vastaanottamiseen ja maksamiseen, mutta nyt palvelu on virallisesti poistumassa käytöstä. Käyttäjille tullaan lähettämään erillinen ilmoitus, milloin palvelu tullaan ajamaan alas.

Miksi Mobify päättyy?

Palvelun sulkemisen taustalla on useita tekijöitä, kuten teknologian nopea kehittyminen, muuttuvat markkinatarpeet sekä strategiset päätökset palvelun tarjoajan puolelta. Digitaalisten alustojen kehitys on siirtynyt yhä enemmän integroituihin ja monipuolisiin ratkaisuihin, mikä on vähentänyt erillisten optimointityökalujen tarvetta.

Mitä tämä tarkoittaa käyttäjille?

Mobifyn päättyminen vaikuttaa kaikkiin palvelun käyttäjiin:

  • Palvelun käyttö lakkaa: Kaikki Mobifyn toiminnot poistuvat käytöstä määräajan jälkeen. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan käyttäjille erikseen.
  • Taloustiliasiakkaita informoidaan erikseen sopimuksen jatkosta.
  • Data ja sisällöt: Omat laskut ja dokumentit voi halutessaan ladata web-sovelluksesta, eli kirjautumalla Mobifyyn selaimen kautta.
  • Suosittelemme asiakkaille jo tämän ilmoituksen myötä siirtämään laskujen hallinta pois Mobifysta. Omien dokumenttien ja laskujen varmuuskopiointiin tulee varata hieman aikaa, jos ne haluaa itsellään säilyttää digitaalisessa muodossa. Erillisen irtisanomisilmoituksen jälkeen aikaa on vielä vähintään 2kk.

Kiitokset käyttäjille näistä vuosista

Mobify-palvelun päättyminen merkitsee yhden aikakauden loppua. Suurelle osalle Mobifysta on tullut luonteva osa arkea laskujen hallintaan ja maksamiseen. Haluamme kiittää kaikkia Mobifyn käyttäjiä!